Presentació
Organitzat conjuntament pel Vicerectorat de Planificació, Oferta Acadèmica i Transformació Digital i el Vicerectorat de Professorat i Ordenació Acadèmica, la Universitat Politècnica de València convoca el Congrés d’Innovació Educativa i Docència en Xarxa IN-RED 2022 (#INRED2022), que tindrà lloc a la ciutat de VALÈNCIA els dies 6, 7 i 8 de juliol de 2022.
Després de la posada en comú de les diferents experiències viscudes en l’àmbit educatiu del curs passat, continuem avançant cap a les tendències actuals en educació. Amb el lema “Moviments maker, matèries STEAM, … Realment està canviant la manera d’ensenyar/aprendre?”, ens proposem reflexionar sobre aquestos moviments que continuen implicant l’estudiant en la construcció del seu propi aprenentatge.
Innovació Educativa i Docència en Xarxa són les àrees del nostre congrés, àrees que en aquests temps han adquirit major rellevància si cap, com a recursos d’ajuda, en l’ensenyament per al docent i en l’aprenentatge per a l’estudiant. D’aquesta manera, les propostes de treball giraran entorn a:
- Pràctiques educatives d’alt impacte
Activitats d’ensenyament aprenentatge que aconsegueixen implicar l’estudiant a un nivell alt i provoquen un aprenentatge profund que té un impacte important en la seua formació. Aquestes experiències proporcionen l’oportunitat de treballar en contextos reals com a llocs de treball, laboratoris, entorns socials, projectes d’investigació, etc.
- Avaluació orientada a l’aprenentatge
Una de les finalitats més important de l’avaluació és ajudar a aprendre condicionant un estudi intel·ligent, corregint errors a temps i mantenint l’esforç dels estudiants al llarg del curs. Des d’aquesta perspectiva en aquesta àrea temàtica tenen cabuda proposades d’avaluació el principal objectiu de la qual és facilitar l’aprenentatge pel que es duen a terme durant el desenvolupament de l’assignatura i amb certa freqüència i que la informació necessària (feedback) per a anar ajustant el procés de manera que els alumnes aconseguisquen els resultats d’aprenentatge proposats.
- Integració dels ODS en l’educació superior
En línia amb l’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible, en aquest àmbit es pretén recollir propostes que implementen i avaluen experiències d’aprenentatge vinculades amb reptes socials, Aprenentatge-Servei, aprenentatge en acció, sostenibilitat, equitat, igualtat i solidaritat.
- Metodologies actives d’ensenyament-aprenentatge
Dur a terme un ensenyament basat en metodologies actives suposa desenvolupar competències docents específiques que s’orienten a aconseguir que l’estudiant participe activament en el seu aprenentatge, de manera que tinga “alguna cosa” a fer i “alguna cosa” a aprendre.
- Recursos tecnològics per a un aprenentatge de qualitat
En línia amb el marc europeu per a la competència digital del professorat, la finalitat d’aquest àmbit és compartir experiències de docents que utilitzen, de manera creativa i innovadora, diferents estratègies digitals que potencien la implicació de l’estudiant en l’assignatura i, en conseqüència, el seu aprenentatge. Per exemple: analítica de l’aprenentatge, entorns multimèdia d’aprenentatge col·laboratiu, xarxes socials, feedback automatitzat, tutors intel·ligents, realitat augmentada.
Us convidem a participar activament en IN-RED 2022 i a compartir les vostres experiències i idees innovadores per a aconseguir millorar de manera contínua l’eficàcia i la qualitat de la docència universitària.
Cordialment.
Comité Executiu IN-RED 2022